Zeeland

2 weken geleden waren we heerlijk 2 nachtjes naar Zeeland.

Naar 2 zeer verschillende plaatsen en hotels.
1e  nachtje in

Sint Maartensdijk,

Hotel Raedthuystholen.

Het welness hotel, inchecken om 14.00 uur en parkeerplaats voor de deur.

Het hotel bleek bij aankomst een stukje oranje geschiedenis te hebben met een klein museum wat ik weer erg leuk vond als oranje fan!

Wat een prachtig hotel en wat een vriendelijk en correct personeel.

Kamer en welness super schoon en iedereen zeer beleefd en oprecht aardig.

Het diner was erg goed en lekker, goede huiswijn, vers brood met olijfolie dip, amuse met mosselen, carpacho, mosterdsoep en hoofdgerecht ik een slibtong en Ruud een steak, als toetje namen we een lava cake met ijs en een koffie.

De welness was natuurlijk top een gigantische ruimte met relax stoelen, regendouche, stoomcabine, sauna, massage stoel, zonnebank en een mega ronde jaquzzi.

Glazen en Wijn in de koeler stonden klaar echt geweldig!

Het stadje St Maartensdijk ligt op het eiland Tholen.

In het stadje zelf was niets te doen dat was een beetje een minpuntje maar het hotel maakte alles goed.

De kamer heeft een klassieke look is lekker ruim, de bedden goed, het ontbijt was zeer gevarieerd en goed.

Dus absoluut een aanrader!!

♡

Na een heerlijk ontbijt richting Zierikzee.

Hotel Zierikzee

Toen ik het hotel boekte had ik geen idee dat dit het hotel was waar Ruud al 4x met de voetbal was geweest dus het was een verassing en leuk weerzien met de eigenaren.

We mochten inchecken om 12.00 uur en hier ook de auto voor de deur.

Wat een leuk hotel iets heel anders dat gisteren maar schoon en knus!

We zetten de koffer neer en gaan richting het centrum lopen dat om de hoek ligt het weer is heerlijk dus we genieten.

Wat een leuke plaats Zierikzee, veel foto’s gemaakt en heerlijk geslentert door de straatjes met leuke winkeltjes, de haven, en poortjes.

We zagen veel mensen fietsen met de Zeeuwse knop op hun bel dus dat moest ik natuurlijk even vastleggen.

Het zonnetje scheen fijn dus veel terrasjes gepakt en ‘smiddags een pannenkoek gegeten met Zeeuwse spek, heerlijke combinatie met een biertje!

Zierikzee is zo leuk om te winkelen en doorheen te lopen echt een fijne dag gehad.
Even rusten in onze kamer, douchen en richting de haven voor het avondeten.

Natuurlijk heerlijk wandelen langs de enorme leuke huisjes en wat Zeeuwse biertjes voor de kids gehaald die gek zijn op soorten bier. (Zijn 23 en 19 hoor!) Uiteraard konden deze Zeeuwse lekkernij ook niet ontbreken ‘Bolussen’

‘Savonds heerlijk in het zonnetje buiten gegeten bij Café de Suikerbiet aan het water.

Eigenaar Robbert heeft daar een geweldige eetgelegenheid en café voor de late uurtjes neergezet met zijn team.

Een gevarieerde menu kaart en veel speciaal biertjes.

Rutger een vriend van Ruud werkt in de Biet en dus bleven we ook lekker lang borrelen.

Eten was goed en bediening top!
Laat kruipen we onder de polkadots van het dekbed, we hadden de sleutel van de voordeur dus konden we laat binnenkomen 😉

Volgende ochtend een fijn ontbijt en helaas weer richting huis alhoewel dat ook altijd weer fijn is maar in dit geval had ik best nog wel even willen blijven…..

Zierikzee op Schouwen Duiveland absoluut een dikke aanrader, we gaan snel weer een keer terug!

Dit was trouwens de eerste keer dat we *hotel hopte* en dat is trouwens best leuk!