Hoelahoepen /weigthoop

De Hoelahoep

Op onze vakantie in Hongarije zaten we vaak ’s avonds met andere Nederlanders nog even te borrelen en kletsen over de leuke dingen van het leven.

Tijdens zo’n avond vertelde Regina over haar hoelahoep…..Ik zei:”Hoelahoepen????”

Ze vertelde over haar hoelahoep met gewichtjes ik zat enthousiast te luisteren en had werkelijk nog nooit van deze workout gehoord.

Natuurlijk kon ik wel de hoelahoep maar meer als kind op het schoolplein 40 jaar geleden.

Ik was zeer nieuwsgierig en vooral enthousiast en wilde er alles over weten. Dit alles terwijl ik gewoon zeer lekker zat te eten en borrelen……haha

Eenmaal thuis in Nederland na een fijne vakantie was ik de hoelahoep niet vergeten en ben flink gaan googlen wat het nou precies doet voor je lichaam.

Na een mailtjerichting

Fitnesshoelahoep.com

was ik binnen 2 dagen eigenaar van mijn eigen hoelahoep met gewichtjes erin van 1.5 kg.

Het pakket werd keurig thuis bezorgd en manlief klikte de hoela…. hatseflats zo voor mij in elkaar ;))

Maar goed even 3 stappen terug; Wat doet de Hoelahoep voor je lichaam:
Door het hoelahoepen worden je je buik en taille strakker en smaller. (Jippie!!)

Daarnaast zorgen de vloeiende heupwiegende bewegingen voor meer soepelheid in je rug en heupen.(Heel fijn voor mijn rug)
Hoelahoepen is een prima manier om af te vallen. Het schijnt dat je met hoelahoepen tot maar liefst 100 kcal per 10 minuten kunt verbranden. Dat is vergelijkbaar met hardlopen.
Gelukkig wilde Tess (vriendin van mijn oudste) even hoelahoepen & poseren zo kon ik even een foto nemen, mezelf vond ik toch niet zo beeldig op de foto😂 en bovendien zit ik nog in de oefen fase om überhaupt dat ding hoog te houden langer dan 3 min.
En Tess blijft gewoon hoepelen en het is echt best pittig met 1.5 kg.

Van hoelaphoepen word je blij.

Dat merk ik al na een paar keer. Het is gewoon erg leuk om te doen. Je voelt je weer even kind en bent even alleen met jezelf bezig. De heupwiegende beweging zorgt er voor dat je je op een prettige manier meer bewust wordt van je lichaam. Het werkt daardoor stress verlagend vooral met lekker hard de muziek aan.
Door veel te oefenen thuis, al is het maar 10 minuten per dag voor de TV, na een lange werkdag of ’s ochtends na een bakkie koffie, train je je spieren. (Wel opbouwen en beginnen met 3 min.)
Tijdens het hoelahoepen gebruik je vooral je billen, benen en natuurlijk je buikspieren. Als deze spieren lange tijd niet zo veel hebben hoeven doen, dan zijn die 10 minuten per dag een uitkomst. Daarbij is het geen straf, want van hoelahoepen word je echt vrolijk!
Geen tijd is geen excuus, want je kunt het altijd en overal doen binnen of buiten.
Volg wel goed de aanwijzingen van de gebruiksaanwijzing (cd) en begin met 3 min. per dag want het is door de gewichten toch even best moeilijk om hem hoog en draaiende te houden.
Nieuwsgierig geworden??
Insamenwerking met

www.fitnesshoelahoep.commag ik een hoelahoep weggeven t.w.v. €47.95
Hij is in doorsnee 105 cm en met gewichtjes van 1.5 kg.
Laat me weten onder dit facebook bericht als je er graag een zou willen en like het bericht!
Je moet de Hoelahoep wel op komen halen in Amstelveen 😗
Wie weet kunnen we een keer samen hoelahoepen;)
Marion xx