5 Gezonde lunch tips 

In plaats van een avond maaltijd recept deel ik vandaag 5 heerlijke & gezonde lunch recepten.

Alle 5 zonder vlees.

🌽Maïs wafels (veel lekkerder dan rijstwafels) met groenten spread, deze variant is met pompoen & gember echt lekker pittig. (ekoplaza) 

Helemaal lekker met advocado schijfjes en peper & zout.

En voila een simpele lunch.

🍳Ei met groenten

Prei, ui, zoete aardappelen en courgette. 

Eigenlijk kun je dit maken met alle groenten die je in huis hebt, ik maakte het met de bovenstaande groenten. 

In de koekenpan de groentes wokken met wat knoflook olie en peper & zout naar smaak.

Na 5 min.wokken 4 geklutste eitjes erbij doen en 10 min in een 180 gr. oven en smullen maar….lekker met stukken warm bruin brood.

🌶Hummus mmmmm ik ben er gek op.

Deze keer heb ik er een met chili, wortel, zoete aardappel en sambal gemaakt.Maar je kunt het natuurlijk ook kant en klaar kopen al is zelfgemaakte mega lekker!

De hummus lekker dik op bruinbrood met zonnepitten smeren en partjes snoep paprika erop!

De pittige Hummus is heerlijk met de zoete paprika!

🍌En een oldtimer, een broodje met banaan…Lekker & makkelijk.

Als kind was ik er al gek op!

Eenvoudig maar als je van banaan houdt dan is het een lekkere lunch. 

🍇Deze laatste lunch tip kun je natuurlijk ook als ontbijt nemen maar als lunch ook super!

Bakje havermout wellen in beetje cocosmelk daarna paar lepels yoghurt aangevuld met amandelen, walnoten, druiven en banaan.

5 tips voor een gezonde lunch!

Eet smakelijk en een fijne dag!
Liefs Marion ❤